Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 27 april 2012

Haarbandje

Dit bandje haakte ik 2 jaar geleden voor Miriam toen ze moest zingen voor de Koningin in Middelburg. Ik plaats het hier nog een keertje.


Gemaakt van Catania-katoen volgens onderstaand patroontje. Daarna rood-wit-blauwe lintjes erdoor geregen. Als je nu begint is het vast op tijd af.....!






6 opmerkingen:

  1. Ook alweer zo leuk! Jij bent niet goed voor mijn in-mijn-hoofd-lijstje-met-leuks-dat-ik-nog-eens-wil-maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, al die Koninginnedagspulletjes! Ik krijg er al helemaal zin in. Ik vond Jacobus met zijn oranje broek ook al zo feestelijk :)

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha, heel leuk ! Jullie Nederlanders zijn echt wel gek op oranje hé. Jammer dat we in België zo geen 'nationale' kleur hebben. Is het trouwens waar dat jullie koninklijke familie 'van Oranje' heet ? Schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Écht waar, hoor! Voluit Van Oranje-Nassau (en dan nog een heleboel). We zijn dól op oranje, je moet Koninginnedag echt eens meemaken! Hebben jullie geen Koningsdag? De Koning is toch wel eens jarig - of is dat geen reden tot een feestje?

      Verwijderen
    2. We hebben een nationale feestdag op 21 juli. Dan houdt het leger een parade in Brussel, en is er een Te Deum, een speciale feestmis in de kathedraal. We krijgen allemaal een dagje vakantie, en elk jaar opnieuw giet het. We noemen onze nationale feestdag dan ook liefdevol de nationale drasj. (drasj = hevige regenbui) Maar weinig Belgen nemen de moeite om naar Brussel af te reizen. Het is ook een beetje saai, zo'n parade met tanks enzo...

      Verwijderen