Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 28 april 2012

Kroontjes, kroontjes

Is het overal zulk herfstig weer??? We hebben een hele dag de lamp aan! Wat een regen en donkerheid... we zullen het maar positief zien en al die bemoedigende opmerkingen uit mijn jeugd maar onthouden:
"Alle regen die nu valt, valt maandag niet"
"De meeste regen valt naast je"
"We zullen niet smelten..." en jullie kennen er vast nog wel een paar!

Zo ondertussen verlang ik toch echt wel naar een hele week stralend lente-weer, met de achterdeur open, kussens op de tuinstoelen, en korte mouwen shirts! Het wordt tijd dat mijn sproeten weer een beetje doorkomen (hoewel die in de loop der jaren aardig aan het verbleken zijn).

Ik vond nog een paar leuke kroontjes-ideetjes die ook heel goed toepasbaar zijn na Koninginnedag.
Deze kroontjes maak je van kant-en-klaar kant dat je insmeert met textiel-versteviger (verdunde houtlijm of suikerwater kan ook, hoewel dat laatste met een fikse regenbui misschien niet zo handig is....)

Photobucket

Hier vind je de instructies. In het engels, maar met duidelijke foto's. Het kant is eerst een aantal keren (!) gesteven met textielversteviger, en daarna gekleurd met zilververf.
Photobucket

Liever borduren? Dan zijn hier nog een paar mooie patroontjes:



En dat dit na Koninginnedag nog heel erg mooi is, zie je op deze foto:


Gevonden op dit blog: http://penelopisfreebies.blogspot.com/ met een schat aan prachtige patroontjes!






2 opmerkingen:

  1. Wow.... jammer dat ik geen kroontje hoef te maken...;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor al die kroontjes.

    Liefs, Melanie
    http://melanie-mijnknutsels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen