Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 21 oktober 2012

Maxima Plus

Deze week liet ik jullie de schouderwarmer zien van Maxima Plus. Deze week kwamen een aantal kleuren binnen en zoals beloofd laat ik ze even zien:


Deze schouderwarmer maakte ik van deze kleur (no. 4) (de echte kleur is meer zoals hierboven, niet zo fel)

---------------------------------------------------
Kleur 5 (rood/oker/blauw) :
-------------------------------------------------
Kleur 6 (fuchsia/blauw/paars)
------------------------------------------------
Kleur 7 (zachter roze/blauw)
----------------------
De bollen kosten 5,95 per stuk en voor de schouderwarmer heb je er 3 nodig. Breien op rondbreinaalden no. 8. De bollen kunnen per 3 nog in een envelop verzonden worden (2,50). Het patroon krijg je bij aankoop van de wol.

Ook deze maakte ik vorig jaar, helaas is deze kleur even niet meer leverbaar! Dit is een super makkelijk idee: zet 30 steken op met naalden 12 en brei 1 steek recht, 1 steek averecht. 



Ik breide bijna 2 bollen op, maar de lengte kunt je dus zelf bepalen. Zet het einde aan de zijkant vast (zie foto hier onder) en bij het dragen zakt de punt een beetje uit, door het losse breien. Voor deze punt-kol gebruikt ik maar 2 bollen!


Als je de wol wilt bestellen mail je maar naar jaffari@zeelandnet.nl


1 opmerking: