Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 11 oktober 2012

Polswarmers in Krokodillensteek

Deze polswarmers in Krokodillensteek zijn werkelijk prachtig. Nelleke maakte ze (zonder patroon!!) van de Invicta-Color in zelfde kleur als de Herfst-kol. Zijn ze niet schitterend?



Ze maakte ze "uit het hoofd", maar je kunt een beetje zien hoe ze zijn opgebouwd. Eerst een heleboel rijen vasten, die je naar believen een beetje kunt vormen rondom je pols met wat minderingen. Vergeet niet een uitsparing te maken voor je duim!! 


Daarna zette ze een paar randen op met de krokodillensteek. Wat komt het kleurverloop van de wol zo prachtig uit!!
Je kunt hier een heleboel toepassingen vinden en ook een aantal (Engelstalige) video-tutorials,


Hieronder vind je een kort Duitstalig filmpje dat ook heel duidelijk is. Dus lekker aan de freubel!! Ik wil ze zelf zeker een keer maken.



4 opmerkingen:

  1. Wat een werk zal dit zijn geweest maar wel erg mooi. Ik begin steeds meer te houden van dit soort wol!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker vrolijke polswarmers zijn dat!
    Het kleurverloop van de Invicta vind ik zelf ook heel mooi, heb er een bol van liggen en wil daar voor mijn dochter iets moois van breien, ben er alleen nog niet over uit wat dat dan gaat worden.

    Dinsdag kocht ik de Simply Breien en zag tot mijn vreugde een foto van jou, een deel van je winkel en Jacobus, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat toevallig zeg, gisteren fietste ik met de herfstkol om in de koude ochtendwind, en bedacht toen dat ik er wel een paar polswarmers bij zou willen maken.. en daar komen ze!! U vraagt, wij draaien heet dat toch :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gorgeous!!! The crocodile stitch is perfect for this play of colors :-)

    BeantwoordenVerwijderen