Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 4 oktober 2012

Telefoon

Net terug van de breiclub, waar het weer bere-gezellig was! Weer zoveel leuke dingen op de pennen gezien bij anderen, zodat het lijstje things-to-do weer iets langer werd.

De avond verliep gelukkig iets beter dan gisteren. Door de hectiek van de dag heb ik toch zo iets stoms gedaan. Ik dacht nog gauw een wasje sportkleren er door heen te jagen en dat ´s avond laat nog op het droogrekje te hangen. Bij het ophangen van een trainingsbroek voelde ik iets zwaars. Nee! Het zal toch niet waar zijn.....
Jawel hoor! De telefoon van dochterlief lekker mee gewassen. En telefoons kunnen niet tegen wasjes op 40 graden die een uurtje duren. Zucht. O, wat baalde ik toch! Het ding deed natuurlijk niks meer. Noppes. Na een poosje ging ineens het zaklampje branden, en ook ineens weer uit. Het mormel was echt er ziele. Manlief was nogal nuchter, die dingen gebeuren..... (maar o, wat baaaaalde ik ervan!)

Ja, ik weet het, ze had ´m eruit moeten halen. Maar ik had even die broekzakken kunnen controleren. Dan had ik ´m gered en een preek kunnen geven. Die kreeg ze evengoed wel, maar het was een gedeeld schuldgevoel. Toen ik een meisje was liet ik een plakkerig snoepje in mijn broek zitten, of een spiekbriefje. Dat was een stuk viezer, maar wel een stuk goedkoper....

Dus vanavond een linkje naar een telefoonhoesje!


Dit patroontje (Nederlands) is van Drops, maar het is natuurlijk niet moeilijk om je eigen variant te bedenken.
Lekker freubelen en af en toe eens passen!

Liever wat ingewikkelder? Dan is dit misschien inspiratie? Op Etsy gevonden.

PDF Pattern Cute Crochet OWL Cell Phone Cozy and Nintendo DSi / 3DS / DS Lite Case Cozy Angels Boutique Design - No. 18
Wil je een ludieke? Dan kun je een gratis patroon van deze vinden op Ravelry (Engels).



6 opmerkingen:

  1. классные чехольчики!жизнерадостные!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het, heb pas hetzelfde gedaan. Eerst die van m'n zoon.....en jawel daarna die van mij grrrrr. Gelukkig vind zoonlief het niet nodig om een zeer luxe telefoon te hebben maar toch. Koop er liever leuke wol of katoen voor hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps dat is minder, zo'n ontdekking is echt niet leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als het nog niet te laat is hoop ik!

    Leg de telefoon in een bak rijst!
    Haal m uit elkaar dus achterkantje en batterij en in een bak met rijst leggen, dit onttrekt de vocht, daarna kan je m ook nog fohnen en met wat geluk doet die het nog, de mijne is eens in de wc gevallen net toen die 4 dagen oud was, en die van mijn broertje in zijn voetenbadje ;-)en ze werkten erna gewoon nog jaren.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas, werkte ook niet meer :-)
      Deze viel niet alleen even in het water, maar kreeg een complete was-behandeling van ruim een uur. Met waspoeder, sop-sop-sop, centrifugeren en de hele rataplan. Er zijn grenzen voor wat zo'n ding aankan...:-)

      Verwijderen
  5. oh, wat erg als je ineens een mobieltje ontdekt na een uitgebreide sopbeurt.... Maar fijn dat je breiclubavond weer heel gezellig was. Is er iets leukers dan samen te zitten breien, haken en kletsen??

    BeantwoordenVerwijderen