Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 2 januari 2013

Patentsteek

Zo vlak na de feestdagen heb ik het idee dat de lente ook niet lang meer op zich laat wachten. Vandaag lijkt dat ook een beetje zo, want het zonnetjes schijnt hier uitbundig. Maar het verstand zegt dat de winter nog lang duurt - en stiekem hoop ik toch nog op een vorstperiode of een lekker pak sneeuw!

Deze kol is lekker warm, maar door het kleurgebruik wel vrolijk en al een tikje ietsiepietsie voorjaar. Deze kol is gebreid in patentsteek met 2 kleuren wol - in het rond op naalden 4. De beschrijving (van The Purl Bee) is in het Engels! De beschrijving van de kol vind je helemaal onderaan.


Je kunt er ook een muts bij maken, bij de beschrijving vind je duidelijke foto's over de minderingen in patentsteek.


3 opmerkingen:

  1. he, wat heb je weer een leuk breiwerkje gevonden ! Rose en gebroken wit, wat een super combinatie ! het kriebelt hier om eraan te beginnen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de site van purlbee is echt een supersite. tot ik naar bed ging heb ik daar nog rondgesurfd, zal ik dit zal ik dat... ga toch maar voor gewoon een paar mutsjes denk ik, misschien voor het goede doel.
    of een grote deken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoveel inspiratie op het schone blad dat 2013 heet!!!
    Ik hoop weer veel van je zien en nog meer te maken van alle sites die voor bij komen!
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen