Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 12 april 2013

Oranje Boven

Vandaag nog wat Oranje-boven-ideetjes naar aanleiding van eerdere blogposts. Vanmorgen vroeg heb ik eerst mijn oranje-krans weer uit de kast gevist. Straks eens het lentekransje gaan vervangen voor dit exemplaar:


Ik blogde er hier over. Deze krans is zo makkelijk te maken, we hebben het oranje sprietjesgaren nog steeds, en de lintjes natuurlijk ook! Dit exemplaar komt te hangen aan mijn huisdeur, want de winkeldeur is bezet door Koning Jacobus. Die hangt er al een heel jaar, maar verschiet nu een beetje :-) Maar we laten 'm nu toch nog maar een paar weekjes hangen!



Ik liet pas een patroon van een gehaakt (plat) kroontje zien, en Anna maakte daarvan deze:


Met wat textielverharder kun je 'm dan ook in de vensterbank zetten! 
Ze haakte er ook nog wat koninklijke armbandjes bij, kijk maar op haar blog!


Dedy haakte 'm ook! In een oranje draadje met een glimmetje.


En tot slot nog het superleuke gehaakte kroontje van Klein Zoet Geluk met gratis patroontje.


Inspiratie genoeg!

3 opmerkingen:

  1. Beste Jeanet,
    Leuk om mijn kroontje en armbandjes terug te zien op jouw blog!
    Zou je bij mijn naam nog een linkje naar mijn blog willen maken? http://annashaakwerk.blogspot.nl
    Alvast hartelijk dank!!
    Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er goed uit, je bent er helemaal klaar voor.

    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat m'n kroontje erbij staat! Nogmaals bedankt voor het patroon!!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen