Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 20 mei 2013

Zo nat!

Wat doe je als het een hele middag regent op 2e Pinksteren? Het liefst op de bank met een haakseltje, maar daar hou je de koters niet mee tevreden natuurlijk. Het was ook geen weer om er op uit, dus dan maar binnen plezier: cake en brownies bakken!


Best nog moeilijk hoor, suiker afwegen en eitjes breken!


H'm, lekker!


En tot slot aardbeien-chocolade-fondue....


Het is hier inmiddels gestopt met zachtjes regenen: het valt met bakken uit de lucht en dat blijft nog wel even zo... de weersvoorspellingen maken dat je zin krijgt in erwtensoep en pannenkoeken. En het is heeeeel goed handwerkweer, toch?

En terwijl het plenst en we de temperatuur zien dalen tot herfstwaarden, handwerken we stug door en dromen we van lange zomer-avonden buiten, heerlijke barbeques, en sproeten. Dat kan nog even duren, dus heb ik een wat groter projectje opgezocht en gevonden bij Karin aan de haak.


De moderne variant van het gehaakte gordijntje!


Dan wordt het vanzelf zonnig in je huis!

Op het blog van Karin vind je de link naar het patroontje (en uiteraard nog veel, veel meer!). Gehaakt met Catania katoen op 3½.


6 opmerkingen:

  1. Ben ook maar een dikke winter trui begonnen misschien keert hierdoor het tij gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het was vreselijk nat en ik vond het nog koud ook!
    Maar zoals altijd heb je je weer heel creatief uit de situatie gered door te gaan bakken met de kids. Tja, dat heb je met jongere kinderen... Maar ook wel weer leuk.
    Ook vandaag ziet het er zeer nat uit: brrrr
    Fijne dag! groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jeanet,

    Hhmm, cake en brownies, ziet er heerlijk uit en gezellig ook.
    Wat een schattige variant van een gehaakt gordijntje, brengt kleur in huis.

    Groetjes, Jaimie
    http'//handmadebyjaimie.blogspot.com ( mijn handwerkblog)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha ha, weet je wat wij gisteren aten? Precies, erwtensoep, op verzoek van de stuurman :) Leuk gordijn zeg, wat een mooi effect zo! Sterkte met de nattigheid, hier is het net zo!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Snert lekker,hoor, past helemaal bij dit " snert" weer ;-) wij hebben vorige week nog lekker de laatste zuurkool opgemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Of boerenkool met worst... Als je thuis komt van vakantie zoals ik is dit weer wel echt even slikken. Mijn bruine kleurtje regent er zo wel erg snel vanaf... Het wordt tijd dat het weer beter wordt. Het gordijntje is echt kleurig.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen