Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 24 juni 2013

Pocket Ted

Oef, wat een druilerige morgen!! Buiten is het zo grijs en alles sopt weer van de regen. De kids hebben zo goed als vakantie (rapport ophalen en boeken wegbrengen tel ik niet mee) en de komende weken is de structuur in huize Jaffari ver te zoeken. Wij werken gewoon door maar het kroost hangt en wurmt, komt op ongeregelde tijden uit de koffer rollen, nodigt vrienden en vriendinnen uit die lekker aanschuiven op onverwachte tijden. We laten het maar over ons heenkomen... :-) Ik hoop natuurlijk stiekem wel dat het weer flink verbetert, want dan kunnen ze lekker naar het strand. Vandaag gaat dat 'm niet worden..........

Vandaag een lief ideetje dat ik vond op Ravelry:



Dit lieve beertje in een blikje heet Pocket Ted, en is toch snoezig? Je kunt het gratis patroon downloaden via Ravelry, in het Engls. Eigenlijk hoef je voor het bedje niet echt een patroon te hebben (is toch erg afhankelijk van het formaat van je blikje). Het beertje staat ook beschreven op het patroon. Vind je dit te lastig, dan neem je een kant-en-klaar minibeertje. Maar bij Little Cotton Rabbits kun je ook een eenvoudig patroontje vinden van een beertje. Ook Engels weliswaar, maar beslist niet moeilijk!


H'm, je zou ook bijna terugduiken in bed.....

12 opmerkingen:

  1. Geweldig leuk alweer Jeanet, een ideetje om weer te onthouden :) zoals zovele, gelukkig kunnen we altijd weer op je blog komen terugkijken...
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tjee wat een lieffie ga ik zeker bewaren en maken ( ooit )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So cute, weer een ideetje bij!
    Grt. Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig beertje. Ga ik zeker onthouden, en misschien in de vakantie proberen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Jeanet,

    Het deed mij denken aan mijn kleuterschooltijd, onze juf Marrie had een doosje met een kaboutertje, in mij herinnering zat daar ook een dekentje in. Wouter het kaboutertje. Ik geloofde echt dat hij erin woonde en allerlei avonturen beleefde. Leuk als cadeautje voor een peuter of kleuter.

    gr

    Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ♥ 2 sweet ♥
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk he ik gebruik ze wel eens voor een snailmail. tip: bij de xenos hebben ze leuke blikjes hiervoor met snoepjes erin heb er toevallig weer wat gekocht (meestal liggen ze bij de kassa in allerlei smaken/kleuren)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattig blikje. Daar kan ik wel wat mee: ik heb een hele voorraad blikjes liggen :)

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah wat lief, die beertjes in blik! :)

    BeantwoordenVerwijderen