Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 23 juni 2013

Visserijdag

A.s. zaterdag 29 juni is het weer zover: onze jaarlijkse visserijdag in Arnemuiden!


Een hele leuke dag waar je oude bekenden kunt ontmoeten en kunt genieten van het feest en de sfeer van ons dorp onze kleine stad :-)



Van 10.00 - 16.00 uur is er een vol en veelzijdig programma. Heerlijk genieten van een bakje gratis gebakken vis (mede mogelijk gemaakt door Van de Gruiter Zeevis), luisteren naar de shanties van het Scheldeloodsenkoor, optredens van Line Dancing en Streekdrachtenvereniging Arke.


Leuk is dat het allemaal bij ons voor de deur gebeurt, op de Markt onder onze befaamde klokken...
Verder zijn er meer dan 100 marktkramen gevuld met koopjes, lekkernijen, bijzondere cadeautjes en nog veel meer. Voor onze winkel hebben wij een kraam gevuld met Zeeuwse cadeautjes (slabbetjes, zeepjes, pannenlappen en Zeeuws Schortenbont) en natuurlijk kan iedereen bij ons terecht voor een Arnemuidse Visserstrui of breipakket.






Deze lieve meiden gaan ook dit jaar weer in klederdracht!

Verder kun je genieten van garnalen pellen, gerookte paling en zalm, Hollandse Nieuwe.


Je kunt het museum bezoeken met de nieuwe tentoonstelling over Arnemuidse streekdracht door de jaren heen (tarief voor de Visserijdag 1 euro!), en de oude Werf bezichtigen (gratis op de Visserijdag), en voor 1 euro meevaren in een Hoogaars op het Kanaal.


Voor de kinderen is er ook van alles te beleven: o.a. een voetbaltoernooi, 's morgens een kinderrommelmarkt, draaimolen, mini-scooters en botsauto's. En niet te vergeten natuurlijk ringrijden!





En als je in Arnemuiden bent, dan moet je zeker eens even binnenlopen bij Walky Schoenmode, want daar vind je (naast geweldig leuke schoenen) ook de tassencollectie van Indah Bags. Werkelijk schitterende, unieke tassen en portemonnees die gevoerd zijn met Zeeuws Schortenbont (die staan echt op mijn verlanglijstje!!!)

 

Op de Visserijdag is ook weer een nieuwe voorraad Unicat-garen binnen! Wij hebben er heel veel zin in en hopen velen te ontmoeten!


Tot Zaterdag!

6 opmerkingen:

  1. ziet er zo gezellig uit !!
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als er niets tussen komt zie je mij zaterdag.

    gr jacoline
    ps waar is die rommelmarkt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op de Westdijkstraat. Als je met de trein komt zie je het zo (bovenste straat van de dijk)
      Tot zaterdag!

      Verwijderen
  3. Hoi Jeanet

    Eigenlijkzou je iedere dag in dracht moeten lopen, het staat je zo mooi
    en je dochter is ook al zo'n lief boerinnetje!

    Veel plezier op de visserijdag!

    Groetjes,Betsy



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Betsy, als ik het een hele dag aan heb gehad weet ik weer precies waarom ik het niet elke dag draag..... :-) Maar zo af en toe is het heerlijk!

      Verwijderen
  4. Leuk zeg!! Ik woon in Bunschoten-Spakenburg en daar is de visserijdag altijd in September! Ik houd wel van dat soort dagen! Lekker nostalgisch ;)

    Fijne dag vandaag,groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen