Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 24 oktober 2013

Behaaglijk vest

Zojuist het weerbericht bekeken en nu lijkt de herfst eindelijk ook herfst te gaan worden. Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar hier hangen die kapstokken echt met van alles vol. Om nou je winterjas aan te doen bij 20 graden... dus die bijkeuken puilt weer uit met all-weather kleren en schoenen. Gaat dochterlief ook nog switchen bij korfbal van veld naar zaal - het is af en toe een tapijt van schoenen. Ach, en opruimen heb ik ze ook genetisch niet echt meegegeven.....kom ik mezelf weer tegen. En als het druk is en ik het niet meer kan overzien (= geen controle meer heb...) dan ga ik lopen foeteren, ken je dat??? Vrouwen zijn helemaal niet complex, hoor!

Maar goed, laat het maar eens lekker koud worden - kan dat zomergoed écht weg. Hup, laat die kou maar komen! Dit vest is een mooi ding voor knus-op-de-bank:


Dit is zooooo makkelijk, want het is een rechte lap! Je vindt het op Ravelry of op Lion brand. Voor beide sites heb je een account nodig (naam en wachtwoord) maar het is echt de moeite waard om dat te doen! Het patroon is in het Engels, maar echt simpel. Bovenstaand vest is gebreid op nld 5. Proeflapje is 16 st x 21 naalden = 10 x 10 cm.
Zet 136 steken op. Vanwege het grote aantal steken kun je beter op een rondbreinaald (heen en weer) breien. Begin en eindig met een boordje en de rest in tricot steek. De lap is ca. 87 x 96 cm groot. Op de site van Lion brand staat hoe je de lap kunt dubbelvouwen, vastnaaien en tadaaa!

Liever een streepje?

 
Foto: Myszoptica

Je kunt bij de mouwsgaten evt. nog een boordje breien. Ik blogde er vorige zomer ook al eens over in een zomer-versie hier:

Image of Sparkling Shrug


6 opmerkingen:

  1. ik moet dat toch eens proberen precies !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou mij ook zo eentje willen maken, maar de Engelse patronen zijn niet echt mijn ding hetgeen ik jammer vind. Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HERKENBAAR!!!! enne, ziet er makkelijk, maar vooral precies goed voor dit jaargetijde uit, dus ik ga het proberen! Grtjs, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit wil ik zeker eens maken! Met dikkere wol en naalden moet het gewoon snel klaar zijn :) en bovendien lekker warm :)
    Bedankt voor de tip Jeanet!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herken dat van dat foeteren. Doet me goed dat ik niet alleen zo ben.

    BeantwoordenVerwijderen