Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 20 november 2013

Mutsjes

Het lukt me deze dagen niet om veel te bloggen. Elke dag komt er wel een berichtje, maar ik moet echt zoeken naar een gaatje tijd. Terwijl de keuken een ravage is, de winkel vol staat met onuitgepakte dozen probeer ik nu een berichtje te plaatsen.

We blijven lekker stoeien met de "zeeuwse" brei-motiefjes! De patronen van de diverse visserstruien zijn natuurlijk ook prima te gebruiken voor andere zaken, zoals deze prachtige vissersmutsen.

Deze muts is gemaakt met het motief van de trui Vlissingen. De kleine kabeltjes worden afgewisseld met banen in recht en averecht. De muts heeft een brede omslag waardoor hij prima zit!





Het rode mutsje heeft als basis het patroon van Yerseke. Ook deze muts heeft een brede dubbele rand die meegebreid is en rondom helemaal vastzit.




Beide mutsjes liggen in onze winkel en kun je daar bewonderen. Ze zijn gemaakt van 100% merino. als je de mutsjes zelf wilt maken dan kun je de breipakketjes bestellen via Tikkeltje Zeeuws



5 opmerkingen:

  1. Echt mooie tijdloze patronen. Je zou er ook nog een col van kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeannette waarom las je niet een weekje 'blogvakantie' in? Even wat 'lucht' in het hoofd en op je agenda.
    het is natuurlijk niet zo dat ik niet elke dag benieuwd bent naar wat je hebt geplaatst, ;-) maar ik begrijp best wel dat de boog niet altijd gespannen kan zijn (en volgens mij zijn er heel wat andere blogsters die dat ook begrijpen). Denk om jezelf!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige mutsen zijn het! Ik ben "pro" ze zijn supermooi!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen