Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 8 december 2013

Favoriet

Het voordeel van een moeder-met-een-wolwinkel (die naast het huis is) is dat je elke morgen een rondje kan doen en je favoriete sjaal of kol kan pakken en aandoen. (over de nadelen van een moeder-met-een-winkel hebben we het maar even niet, ik heb vandaag een dipje over alles waar in tekort in schiet...) De absolute favoriet van deze week is deze muts!


Wees eerlijk, het is toch een superleuke muts! Het is er eentje uit de serie "Zeeuwse Mutsen" en is gebaseerd op dit rode schortenbontje:


De muts is gebreid van 100% merinowol en heeft een dubbel boord voor extra stevigheid en warmte. De muts wordt van boven naar beneden gebreid.



We zetten er een mooie rode pompon op voor een hip accent!

Je kunt de breipakketjes (wol en patroon) van alle mutsen vinden bij Tikkeltje Zeeuws. Kies dan voor de muts Arnemuiden en zet bij de opmerkingen als je een rood/witte versie wilt. Wil je 'm in het echie zien? Kom dan naar de winkel, bijv. a.s vrijdag op de Winterfair!

6 opmerkingen:

  1. De muts is echt heel leuk en staat je dochter prachtig! Ik zou er zo zin in krijgen om te breien, maar laat Sinterklaas nu gisteren een pakketje gebracht hebben met sokkenwol om de Zoutelande sokken te breien! Ook super en reken maar dat ik daar binnenkort wel mee begin :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, leuk zeg deze!! Hier is de Arnemuidse vissersmuts nog steeds veruit favoriet! Zowel zoon, dochter, en broer dragen hem nu, en er liggen nog drie (3!!) verzoeknummers te wachten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie muts enne Jeanet, thuiswerkende moeders moeten niet voor dag en dauw weg, zijn niet gestrest van in de file te staan, zijn er altijd wanneer de kinderen van school thuiskomen, en noem maar op! Inez

    BeantwoordenVerwijderen