Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 15 december 2013

Kerstboom

Ziezo, ook hier staat-ie! Het jaarlijkse ritueel van het plaatsen en optuigen van de kerstboom is weer achter de rug. Ali was weer druk in de weer met het rechtzetten van het boompje. Na 21 jaar in Nederland went hij wel aan het idee dat deze maand vol zit met een aaneenschakeling van feesten met opmerkelijke gebruiken. Zoals die boom in je huiskamer...


Ondertussen genieten we wel van de lichtjes en muziek, en het is heerlijk om die oude ballen en versieringen weer uit te pakken. "Weet je nog toen we die bal kregen van oma?"

Heb je nog tijd deze week? Hier heb ik een leuke verzameling gehaakte kerstboompjes:


Crochet Pattern - Little Colorful Christmas Trees (Pattern No. 052) - INSTANT DIGITAL DOWNLOAD

Crochet Christmas Tree  pattern on Craftsy.com

Patroon via Ravelry



3 opmerkingen:

  1. Goeiemorgen Jeanet,
    door problemen met de apparatuur heb ik een poosje ontbroken bij je trouwe lezers.
    Vanmorgen mijn schade ingehaald, het was weer hollen (en niet stilstaan) heb ik begrepen. Daarom gun ik je zo van harte een relaxperiode aan het eind van dit jaar, geniet ervan met man en kinderen. Dank je wel voor alle logjes! Alvast voor het nieuwe jaar wens ik je "gezondheid" ( en alles wat we daarmee bedoelen tussen de aanhalingstekens) voor jou en je gezin.
    Een hartelijke groet,
    Arga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Jeanet,
    die Ali ik begrijp hem zo goed. Ook ik loop elke jaar te verzuchten dat het te gek voor woorden is, een aangeklede boom in je huiskamer!!! (en ja ik ben een rasechte hollandse).
    Ik wens jou en je familie een fijne tijd toe en geniet van je vrije dagen!

    BeantwoordenVerwijderen