Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 3 februari 2014

Beenwarmers

Hoewel het voor mijn gevoel niet écht wintert, is het natuurlijk wel gewoon koud! Dus ging vanmorgen iedereen weer lekker ingepakt naar school. Miriam kreeg deze fijne beenwarmers van Ans die er voor zorgen dat de wind niet door de pijpen van je broek waait.



Je kunt het gratis patroon vinden via Ravelry. Het is in het Engels, met een breischema erbij. Ans heeft het patroontje ook nog voor ons vertaald! (Kijk voor het breischema op het Engelse patroon via Ravelry)

Acorn boottoppers:

100 gram 4-draads sokkenwol (breien met dubbele draad)
breinaalden nr 3 1/2 mm

Opgezet 48 st op 4 naalden, met 5e naald rondbreien
Rand:
toer 1, 3, 5: av
toer 2 en 4: re
Daarna been:
toer 1: (1 av, 11 re) herh tot einde toer
toer 2: *1 av, 5re ( draad omslag, 1 re) 4x, 2 re* herh = 64 st
Daarna verder breien volgens schema. Dit lezen we van re naar links, waarbij:
wit hokje = re
. = av
/ = 2 re samen breien
\ = 1 st afhalen, 1 re, afgeh st overhalen
o = draad omslag
Herhaal toer 3 t/m 10 tot 2 1/2 cm onder de gewenste hoogte. Daarna nog 1x toer 3 t/m 7
Volgende toer:*1av, 1 re , 2x 2 re samen breien, 3 re, 2x (1 st afhalen, 1 re, afgeh st overhalen), 3 re* herh tot eind = 48 st
bovenrand:
toer 1 : av
toer 2 : re
toer 3 : av
toer 4 : re
toer 5 : av
Kant st losjes re af.
Draadjes instoppen en klaar !






4 opmerkingen:

  1. Super mooi gebreid! Groetjes Lisanne

    draad en praat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi zijn ze!! Zo kan Miriam weer de blitz maken op school. Soort wandelende reclame is ze :-)).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, zijn ze mooi!!! Prachtig Ans, Mirjam boft weer :)

    BeantwoordenVerwijderen