Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 15 maart 2014

Uiltjes-deken

In de winkel mag ik soms pareltjes van klanten fotograferen, dit is er weer eentje!


Deze grappige uiltjes-deken had ik al eens op het internet gezien, maar in het echt is het nog veel leuker! De deken bestaat uit 6-hoekjes met uiltjes en rondjes in alle kleuren van de rekenboog. De oogjes van de uiltjes naai je er later op. 



Je vind het patroon terug op Etsy of Ravelry. Het is in het Engels (Amerikanse termen) maar voorzien van heel veel foto's. Je kunt het dekentje natuurlijk zo groot maken als je zelf wilt.

Met het patroontje kun je nog veel meer (alle voorbeelden van Ravelry)! Bijvoorbeeld een tas haken:


De Uiltjes ingelijst!


Als Slinger (deze uiltjes hebben een iets ander patroon, zie hier)


of als Sleutelhanger!

of gewoon, als dekentje!


Voor iedereen die nog geen Ravelry account heeft: maak er een! Worstel je even door het Engels heen en maak een naam/wachtwoord (bevestigen via je email). Van Ravelry krijg je geen spam, ongewenste mails, maar alleen maar heel veel inspiratie en ideeën.

7 opmerkingen:

  1. Wat toevallig. Heb afgelopen week het patroon gekocht maar kan nog geen geschikte katoen vinden die het dekentje een beetje betaalbaar maakt. (Als je nog suggesties hebt?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk zeg. Dat dekentje staat zo vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig mooie creaties, ze zijn allemaal even mooi, maar het dekentje heeft mijn hart gestolen :) hoewel......die uilenslinger is toch ook een plaatje :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, maar ik ben al 2 dekentjes aan het breien, dus voorlopig effe niet :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. waar is dit patroon te koop??
    mvg Ina knol

    BeantwoordenVerwijderen
  6. waar is dit patroon te koop??
    mvg Ina knol

    BeantwoordenVerwijderen