Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 30 mei 2014

Poppen!

Langzamerhand ben ik een beetje aan het dommelen. Omdat ik vanmorgen even voor vijven opstond om te kijken of zoonlief wel op tijd was opgestaan (tuurlijk, stond fris en fruitig beneden), weer even in bed dook en een uur later keek of dochterlief ook kon opstaan (maar dat was hopeloos met verhoging en snotterend en hoestend dook die terug), ben ik nu wat gammel. Het was een drukke dag met veel bezoekers. Veel familie-leden sloegen hun rommelmarktbuit even bij ons op, maar er waren ook veel, veel bloglezers vandaag die een dagje Zeeland kwamen doen. En ze kwamen van dichtbij en ver (Naarden en vele Vlaamse buren!). Geweldig leuke ontmoetingen zijn dat.

Bijzonder vond ik het om Rita te leren kennen, zij reageert altijd zo trouw op alle berichtjes (en da's toch bijna niet bij te houden). Ze had haar bezoek aangekondigd, en ik had gevraagd of ze wat maaksels wou meenemen en gelukkig had ze dat gedaan! Rita is een veelzijdige duizendpoot, kijk maar!


(eigenlijk kwam er nog veel meer uit die tas...!!). jammer dat je niet kunt voelen via een blog. Deze knuffels en poppen vond ik onweerstaanbaar!


Deze pop was echt zo lief! De haartjes superzacht en het breiwerk zó fijn. Het patroon van deze pop vind je in een van de boeken van Arne en Carlos.



Over deze knuffels van Annita Wilschut blogde ik al eerder. Deze poes en dit hondje zijn gemaakt van sokkenwol. We hebben alle patronenboekjes van Annita Wilschut in de winkel op voorraad.


En dit drietal was ook zo charmant! Ook deze patronen zijn van Arne en Carlos. (de muis in elk geval uit het boek A&C breien de bloemetjes buiten). Het is moeilijk over te brengen door de foto, maar het breiwerk van deze popjes was zo fijn - gebreid op hele dunne naalden! Wil je weten hoe Rita het bezoekje heeft ervaren? Dan kijk je even op haar blog, waar je nog meer poppen en creatieve dingen tegenkomt!

En nu ga ik nog een bakje thee drinken met een overheerlijk koekje Vesting Sterren uit Naarden, waar ik een hele doos van kreeg van Yolanda (o, ze zijn écht lekker!!). En dan de koffer in :-)




7 opmerkingen:

  1. Ik heb net het reisverslag van Rita zitten lezen. Wat leuk om mensen van zover weg te ontmoeten. En er zal gesprekstof genoeg geweest zijn denk ik zo.
    Hopelijk ga je niet ziek worden. Beterschap voor je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het heel leuk en fijn om je te ontmoeten Jeanet en om Arnemuiden te leren kennen. De reis was zeker de moeite waard! Bedankt om mijn breisels op je blog te plaatsen en om wat reclame voor me te maken. Dat je mijn poppen zo mooi vond is wel plezant om te lezen, je doet me zowaar blozen :-) In elk geval is dit voor herhaling vatbaar!
    Lieve groetjes, rita.
    Beterschap voor je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk om te lezen!
    Het was een bijzondere ontmoeting, dat is duidelijk.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat Rita 'even' bij je langs is geweest. Wat heeft ze een hoop leuke en mooie dingen gemaakt en wat leuk dat jij dat op je blog hebt gezet!
    Inmiddels zijn we weer een dag verder, ik hoop dat je vannacht goed geslapen hebt en je beter voelt dan gister. En dat hoop ik ook voor je dochter, beterschap!
    Groetjes weer en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die uitwisselingen zijn altijs hartstikke leuk, maar de verkoudheden er na nooit zo. Dat gebeurt bij ons ook altijd......Beterschap Miriam.
    Wat heeft

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jaja, Rita is een toffe madam, ken haar al jaren , zij heeft mij ook de beginselen bijgebracht van het bloggen , ondertusen ben ik al 1 jaar bezig met mijn blog kruissteekmieke@blogspot.com, ben nog steeds op zoek naar het patroon van die pompomsjaal, heb zelf gemaild naar Flower Mouse, maar zij heeft mij ook niet kunnen helpen
    groetjes
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen