Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 18 juni 2014

Tulipa

Poeh, poeh, dat was weer spannend! Niet dat ik veel van de wedstrijd heb gezien, maar mijn huisgenoten waren aardig opgewonden. Wat is het toch fijn om naast de winkel te wonen, ik heb alle herhalingen van de doelpunten kunnen zien! En gewoon mijn nieuwe lading Unicat kunnen uitpakken (ja, ja, morgen meer!).

Maar eerst iets anders! Deze sjaal wil ik jullie al zo lang laten zien, maar ik wou even wachten tot we weer wat nieuwe draadjes hadden gemaakt. Het is de Tulipa-sjaal van Annelies Baes (Vicarno's mama).
Ans maakte zo'n mooie variant (en deze hangt weer bij ons in de winkel)



Ans gebruikte voor het middenstuk 2 50-gramsbollen groene sokkenwol, en voor de grote tulpenrand een streng handgeverfd garen mét glittertjes. Wow, wat combinatie!


Hoewel je natuurlijk helemaal zelf je combinaties van wol kan kiezen, maakt zo'n speciaal strengetje het wel af! In deze sjaal zit (naast 100 gram sokkenwol/420 meter) 1 streng handgeverfd garen (344 meter). Haken op nld 3½ mm.



Afgelopen maandag zijn we weer even los gegaan, maar toen Johanna vanmorgen de nieuwe strengetjes naar de winkel bracht vlogen ze al direct over de toonbank......
Dit is wat er over bleef:

Hierboven: 5 strengen met glittertjes.
€ 14,95 per streng/100 gram/344 meter

Hierboven: Strengen zonder glittertjes
€ 12,50 per streng/100 gram/420 meter

Het patroon van de Tulipa-sjaal is te koop bij ons in de winkel, maar uiteraard is het patroon los te koop (Ne en Eng) bij Annelies, of via Ravelry of Etsy.

Enne, we gaan binnenkort weer nieuwe voorraad maken! 

1 opmerking:

  1. Prachtige sjaal van Ans en prachtig patroon van Annelies ....

    En wat een prachtige wolletjes van jou ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen