Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 13 augustus 2014

Happy blanket

Zin in een wat groter projectje? En mag het bijzonder zijn? Dan is dit misschien wel wat voor jou!
Het patroon heet "Happy Blanket", en ik word dan ook heel happy van zo'n patroon!



Je kunt het gratis patroon vinden op Ravelry. De hele deken is gebreid in ribbelsteek met verkorte naalden. Omdat er gebruik gemaakt is van wol met een langzaam kleurverloop (heel veel verschillende kleurtjes) krijg je een prachtig zacht effect.

Op Ravelry kun je nog meer en andere kleurencombi's zien (je moet ingelogd zijn op Ravelry om deze pagina's te kunnen zien). Hieronder is een dekentje in wording (foto: Alexfux), zo kun je goed zien hoe het is opgebouwd. 


Werk je liever niet met een steeds groter wordende deken op je schoot? Er is ook een andere versie die bestaat uit lange stroken die je later aan elkaar zet: Pennents Afghan


Gebreid met Noro-wol, schitterend maar natuurlijk best prijzig :-) Met bijv. Invicta Colour kom je ook een heel eind! 


7 opmerkingen:

  1. Ja, helemaal happy als je dit jongetje zo ziet liggen. Heerlijk hoor! Ik heb hier thuis ook zo'n lief manneke, die er regelmatig om vraagt om even lekker onder mama's zelfgehaakte deken te mogen liggen! ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaah, wat mooi!! En dan kan ik het nog weerstaan, want een deken is veeeel werk en dannnn,...... komt die laatste foto!! Aaach, hoe ongelooflijk lekker is zo'n deken om even onder te liggen !!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi maar ik vind de rust van jouw pasteldeken mooier...eerllijk gezegd ;) Die vind ik zooo mooi dat ik m , toch weer heel anders , ook aan het maken ben. Als ik er een blogje over schrijf laat ik het je weten. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volledig akkoord! Hier wordt je echt wel happy van! Zelfs met 2 kleuren is dit mooi!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. MOOI!!!! Vooral die Norodeken :) Maar ja, waarschijnlijk is-ie dan niet te betalen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor de link! Lijkt me een fijn werk om ons door de herfst en winter te halen. En ja ... volgens mij is de Invicta hier ook heel geschikt voor - misschien wel met een iets sneller kleurverloop dan de Drops?
    Ik wens je alvast een fijn weekend toe!
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen