Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 1 augustus 2014

Hulst

Vandaag toog ik - na enen natuurlijk - naar den overkant! In een provincie met alleen maar overkanten weet je natuurlijk nog niks :-) Ik vertrok vandaag naar Zeeuws Vlaanderen, naar het vestingstadje Hulst.


Hulst was stiekum toch veel verder dan ik dacht, en mede door dé brug bij Sluiskil schoof ik veel te laat aan bij de brei- en haakclub, onder de parasol op het terras. Het was een heerlijke middag!



Ik was ooit een keer eerder in Hulst geweest, maar toen was ik 13.... We gingen op kamp van school, op de fiets naar Axel, en in Hulst moesten we een speurtocht doen met als thema Reinaert de Vos. Ik denk niet dat het me toen bar veel interesseerde :-)
Maar later moest ik het middeleeuwse boekje "Van Den Vos Reynaerde" natuurlijk tóch verplicht lezen, een dierenepos over een slimme vos en zijn streken. 


In het oude boekje staan de namen Hulsterloo en Absdale genoemd en zoals hierboven eert Hulst zijn vosje!
Dus leek het me wel toepasselijk om een vossenpatroontje op te zoeken!

Deze leuke gehaakte versie vind je bij Helena Haakt, je vind op deze site een gratis Nederlands patroon.



5 opmerkingen:

  1. Leuk, je blogje over Hulst, en je bezoek aan "ons" breiclubje.
    Misschien voor herhaling vatbaar ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker genieten van je vrije middagen, dat lees ik in ieder blogje. Het is je van harte gegund. En ook al ontvang je dat pas dinsdag of zo, toch een heel fijn weekend. Groetjes van Riet M.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk dat je ook eens on-toer bent aan onze overkant.... want het zit toch een beetje vreemd in elkaar want voor ons zijn jullie de overkant...... dus tot ziens aan de overkant..

    Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat aardig dat je mijn gehaakte vosje hier laat zien! Dank je voor de link naar het patroon op mijn blog.

    Geniet nog van je zomermiddagen.

    Groetjes Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar zit dat hulsterclubje nou precies ? Ik hoor er veelenthousiaste verhalen over...

    BeantwoordenVerwijderen