Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 12 augustus 2014

Poncho van Stone Washed

Soms krijg ik van die leuke foto's in mijn postvak! Ik kan ze helaas niet allemaal plaatsten, maar deze is wel heel leuk.....


Els haakte met 8 verschillende kleurtjes Stone Washed deze leuke poncho voor haar dochter. Van boven een basis met 8 granny squares en daarna omhaken met stokjes, als een klassieke granny. Meerderen voor en achter.

En zo te zien is Els' dochter er heel blij mee! Ziet er zo leuk uit :-)


Wat een superveelzijdig garen is dit toch! Er wordt heel veel met dit nieuwe garen gehaakt, maar breien kan zeker ook. Helemaal wég ben ik van deze prachtige sjaal van Op nummer 19. Wow! Naast het prachtige stone washed effect van het garen en de mooie kleuren, is er nog een grote pré: dit garen prikt écht niet :-)
Jacomijn heeft na vele vragen het patroon helemaal uitgeschreven voor deze sjaal, je vindt het hier.

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi effect met de kleurtjes van Stone Washed !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuke exemplaren! De Stone Washed is nu ook mijn favoriete garen, ik doe er veel dingen mee, kijk ook eens op mijn blog: http://myfunkycrochet.blogspot.be/

    Fijne avond nog!
    Ingrid x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jeanet, het is dan ook geweldig mooi garen. Ik ben weg van de kleuren. Ik heb een paar kleuren in huis, ben er een kussenhoes van aan het haken... Heerlijk om mee te werken...
    Fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél mooi allebei! Ik heb het garen besteld, ben heel benieuwd hoe het werkt.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allebei mooi en leuk, maar ik ga voor de mooie sjaal in het nieuwe stone washed garen! Mooi en makkelijk patroontje lijkt me!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Jeanet, nogmaals via deze weg bedankt voor het delen van mijn sjaal. Een paar dames hebben gevraagd om het patroon. Het is inderdaad heel makkelijk !!! Na een driehoeksjaal in ajourpatroon, was ik toe aan een breiwerk waar ik niet hoefde te tellen !! :o)!!!
    Ik kan helaas bij deze dames niet reageren (kan niet goed wijs worden uit dat google+, vandaar), maar ik zal even nagaan hoe ik het ook weer heb gedaan en dan op m'n blog zetten !! Misschien dat ze dit nog lezen !!! :o)!!!

    Groetjes, Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen