Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 18 september 2014

Matchmaker

Ha! kon ik gisteren bloggen over pieken (en dalen), ik kan nog hoger pieken heb ik gemerkt vandaag. Het dalletje is overigens ook dieper.... :-)
Multi-tasken heet dat geloof ik - als je overal tegelijk mee bezig bent. Multi-tasken klinkt best goed voor die chaos die ik vandaag beleefde. Want naast enthousiast blogger en handwerkwinkel-eigenaar ben ik natuurlijk ook nog echtgenote, moeder, dochter, en nog zo wat dingetjes. En dat liep vandaag min of meer een beetje door elkaar. We sloten de dag af met een ouderavond op school, en zodoende blog ik pas laat. Deze wolletjes wil ik jullie zo graag nog even laten zien:


Er ligt namelijk weer een hele nieuwe voorraad handgeverfde, unieke wolletjes in de winkel. Met en zonder glinstertjes. Kijk je mee? Eerst een rijtje met het lurexdraadje, strengen van 100 gram/344 meter/€ 14,95






Maar ook andere strengen van 100 gram, zonder glittertje, 420 meter/ € 12,95
Het leuke aan de volgende 2 foto's is dat de strengen hetzelfde verfbad hebben gehad, dus prima matchen.



En nog een paar!



Op Ravelry vond ik een prachtig patroon waar je een handgeverfde streng heel mooi in kan gebruiken, Toepasselijke naam Matchmaker, weer een prachtig patroon van Martina Behm

Matchmakerpicsklein_1_small2

Kies bij je streng 1 of 2 bijpassende effen kleuren en je maakt een prima Match. Dit model is in het rond gebreid - aan 1 stuk - en is een soort dubbele kol met een punt. 


Het patroon koop je weer via Ravelry, patroon is in Duits en Engels. Nog meer voorbeelden van een combi met multi-garens of andere prachtige combinaties vind je op Ravelry (alleen zichtbaar als je een account hebt en bent ingelogd)

4 opmerkingen:

  1. Hoi Jeanet,
    Wie er niet vrolijk wordt van al die kleurtjes.... geen idee. Ik wel in ieder geval...
    Hoop dat je nu vandaag toch een wat rustiger dagje zult hebben... het kan ook te gek natuurlijk...
    Ik wens je alvast een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, waarom woon ik nu niet dichterbij! Hier wordt je toch spontaan hebberig van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, uit onderzoek is gebleken dat multi-tasken helemaal niet bestaat... Het is alleen maar het snel overschakelen van de ene activiteit naar de andere.. Oftewel: Niet efficiënt... :) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Multitasken is iets wat we zouden willen en allemaal proberen maar meestal enkel chaos brengen. Je kreeg weer mooie wolletjes binnen! waarom woon ik toch zo ver van jou??
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen