Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 6 december 2014

Heerlijk Avondje

Gisteren vierden we met familie het Heerlijk Avondje - en heerlijk was het!
Van te voren leverde het nog een beetje Sint-stress op - tenslotte maak je de beste gedichten als de tijdnood het hoogst is....
Vandaag, op 6 december is de Sint weer vertrokken naar Spanje en schakelen we prompt over op Kerst. De klokken van Arnemuiden spelen vanaf vandaag Advents- en Kerstliederen, de winkeliers in de straat zijn druk bezig met de kerstboompjes voor hun winkel want voor volgende week moet alles natuurlijk piekfijn in orde zijn!


Ik moet nog aardig aan de bak om de winkel in Kerstsfeer te brengen, maar ik heb nog een week!
Op het internet zie je al hele leuke haak en brei-ideetjes voorbijkomen. ik heb in de loop der blogjaren van alles verzameld onder het label KERST, waar je van alles terugvindt.

Via de Facebook-pagina van Scheepjeswol kun je ook allerlei ideeën vinden en ook bij Drops vind je een adventskalender waar je elke dag een nieuw idee krijgt. Soms kan het aanbod te veel lijken - dus kies iets wat je leuk lijkt en ga daar van genieten (we kunnen het toch niet allemaal maken!)

Ik denk dat ik vanavond maar aan de slag ga met gehaakte sneeuwvlokken of sterretjes, voor de kerstboom buiten. En deze.........h'm, kijken of ik daar nog tijd voor kan vinden!

Christmas Wreath for the Scheepjes Christmas Blog Hop - see all ten amazing designs and their free patterns, including how to make this wreath for yourself!

Je vind het idee terug bij Miss Neriss - gemaakt van Stone Washed.
Fijn weekend allemaal!

Christmas Wreath for the Scheepjes Christmas Blog Hop - see all ten amazing designs and their free patterns, including how to make this wreath for yourself!

Hou je van ijstinten?
Deze week is hier de Winter-special van Unicat binnengekomen, kleur IJsbloem!

  

Beperkt verkrijgbaar - op is op. Er zit 900 meter op deze bol - 23,95 per bol. Wil je bestellen? Mail dan even!  (Helaas, de kleur is al weer op!)
Alle ideeën over unicat vind je hier op een rij. Ook andere kleuren zijn nu veel op voorraad!

5 opmerkingen:

  1. Oh geweldig, wat een mooie tinten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De krans van stonewashed is heel erg leuk en die nieuwe kleur van Unicat is werkelijk fantastisch...
    Ik wens je een fijn weekend, en een goede voorbereiding voor die ontzettend leuke Winterfair, wat zal dat gezellig worden...
    Liefs,
    Mirjam




    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een schitterende kleur van Unicat! t' is dat ik net het pakketje binnen heb maar anders had ik de verleiding niet kunnen weerstaan denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor alle leuke tips en veel plezier met de voorbereidingen voor de kerstfair!
    Fijne zondag nog en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kleur Unicat weer, en we blijven dromen Jeanet van nog meer kleurtjes en nog meer tijd en nog meer projecten.....
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen