Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 27 januari 2015

Aurinko

O, wat is Ravelry toch een "gevaarlijke" website. Té veel moois kom je daar tegen, inspiratie vanuit de hele (brei- en haak-)wereld komt daar tesamen. Met meer dan 1000 favorieten is mijn wensenlijstje daar al veel te lang...
Ik realiseer me best dat het Engels op deze site een grote hobbel is voor sommige lezers. Maar misschien moet je er tóch een een account aanmaken - al was het maar om de verschillende projecten en kleuren te bewonderen. En het gaat maar om een paar termen die je moet vertalen, probeer het eens!

Foto's : Bonifaktur op Ravelry



Zo kwam ik deze prachtige omslagdoek tegen gemaakt door Bonifaktur , Het patroon heet Aurinko van Nicola Susen en is te koop via Ravelry in het Engels en Duits. Het patroon is aan te passen aan elk soort garen van verschillende metrages. En je kunt ook nog kiezen of je een ribbelsteek het mooist vindt, of glad in tricotsteek. Deze is gemaakt in Unicat, kleur Strand-kiezel.

Hier hetzelfde ontwerp in Jeansblauw:


Vooral de golvende rand vindt ik prachtig!

Vandaag arriveerde weer een nieuw doosje Unicat. ik heb een aantal mensen beloofd een foto te plaatsen van wat nu op voorraad is. Vanaf eind volgende week komen ook de eerste nieuwe lentekleurtjes weer binnendruppelen.






2 opmerkingen:

  1. Wow, echt wel een hele mooie sjaal door zijn eenvoud! Een account heb ik al en 3 bollen Unicat, waar wacht ik op???? Tijd misschien????
    Mooie nieuwe kleurtjes heb je weer binnengekregen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende sjaal!!! Hier heb ik ook wel zin in ;) Misschien leuk om mee op vakantie te nemen naar ons boshuisje.. lijkt me wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen