Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 24 september 2015

Binnen

Breien voor in je interieur is helemaal hot :-)
Kussens, dekens, plaids, poefs - je bedenkt het maar en het is er. Vooral nu we weer meer binnenzitten. Een windlicht kan ook nog een manteltje krijgen:

Deze gebreide jasjes rond een windlicht (of vaas) vind ik bij Garnstudio. Maar ik vond nog meer leuke voorbeelden!


Zomaar een "losse kabel"rond je licht.
Ik vond 'm hier.


Of de kabel halverwege... hier vandaan.

Heb je geen windlicht of grote vaas?
Geen nood - van een weckpotje maak je zo een eigen lichtje.



Je kunt natuurlijk helemaal los in je huis.... :-)


Wel even opletten bij het aansteken, uiteraard!



Van deze windlichtjes zijn geen patronen, elk glas of windlicht heeft zijn eigen maat. Gewoon wat proberen, meten, passen. Leuke steekjes uitproberen ...... :-)

En ben je dan nog niet uit-gebreid?
Dan maak je nog de kabel-krans waar ik eerder over blogde!
Klik hier voor de beschrijving.



2 opmerkingen:

  1. Zou je met die breisels rond een windlicht nog op moeten passen met synthetisch garen? Dat het niet smelt bedoel ik? Vooral met die kleintjes.
    Geniet elke keer erg van je berichtjes, hartelijk dank
    gr. Froukje Jellema

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke breisels allemaal, geef je daar ook een zak tijd cadeau bij Jeanet als we de wol kopen?? Dan kom ik zeker binnenkort weer eens langs bij jou ;-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen