Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 19 september 2015

Golfjes

Deze week zag ik op Villa Zeezicht al deze prachtige kol, en het was natuurlijk erg leuk om dit vandaag in het echt te mogen bekijken!



Eerlijk, blogs hebben écht een nadeel: je kunt niet voelen hoe zacht dit garen is. Maar misschien overtuigd de samenstelling je wel :-)  Baby Suri Alpaca: 80%, Merino Wool Fine: 20%
Zo zacht als het klinkt voelt het ook! Het is niet te geloven maar op zo'n plat bolletje Rowan Fine Lace zit 400 meter (€ 8,95). Dit kolletje in golfjespatroon werd gehaakt met een dubbele draad - 2 bolletjes voor het hele kolletje.

Meer foto's vind je op Villa Zeezicht, er is gebruik gemaakt van dit patroon, als je naar beneden scrollt dan vind je een haakschema. Je kunt het patroon uiteraard zo breed maken als je zelf wilt.


Er zijn veel kleuren van dit fijne garen, op dit moment heb ik onderstaande kleuren op voorraad.


Maar uiteraard kun je dit patroon haken van vele garens, ook van verloopgaren. Ik blogde eerder over dit patroon hier. En een lange sjaal kan natuurlijk ook!


**********

Daarnaast is er ook groot nieuws! Het boek Zeeuwse Visserstruien was een van de inzendingen voor de Zeeuwse Boekenprijs. Van de 86 inzendingen werden 10 boeken genomineerd, en gisteren werd bekend dat het boek zelfs op de shortlist (5 boeken) staat! Hoe gaaf is dit?!
Je leest er alles over op het blog van de Zeeuwse Visserstruien. En er volgt ook nog een verkiezing voor de publieksprijs - geloof maar dat ik daar zeker nog een keer over blog :-)

 

Apetrots op deze meiden!!!!



2 opmerkingen:

  1. een prachtige kol...van verloopgaren lijkt mij ook heel mooi. Dan ga ik nu even bijlezen op het blog van de truien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kol met dat golfjespatroon. Natuurlijk zal hij in andere soorten wol ook heel mooi ogen. We duimen voor het boek!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen