Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 12 oktober 2015

Eikenblaadjes

Vanmiddag ben ik even de etalage ingeklommen. Voorwaar geen sinecure, want dat veredelde stukje vensterbank is best moeilijk bereikbaar - en ik ben beslist niet lenig :-)
Uiteraard moest ook de etalage er wel herfstig uitzien voor de komende week. Van te voren had ik allerlei plannen bedacht, maar je begrijpt dat dat (weer) niet lukte. Tja, als je 2 uur probeert om de printer weer aan de praat te krijgen kun je niet haken of breien.....

Eigenlijk had ik deze nog willen maken:


Prachtige eikenblaadjes in herfstkleurtjes


Voor wie wél tijd heeft: je vindt het Engelse patroon op het  blog In the Yarn Garden. Als je heel goed kijkt kun je wel een beetje zien hoe de blaadjes zijn gehaakt!

Hier vind je ook nog een beschrijving van andere blaadjes - prachtig!

Foto's en idee: In the Yarn Garden

PS: prachtige foto's !!


7 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk Jeanet, ik krijg gelijk zin om ze te maken.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuke haaktips weer, dank je wel :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ter aanvulling: En een breipatroon waar ik éven op moest puzzelen (lees: de 4de keer lukte het eindelijk) staat op het blog van Xandy Peters, ook eikenblaadjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Piękne liście i kolory jesienne. Gorące pozdrowienia.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie herfstblaadjes, Tijd heeft iedereen tekort, maar dat is een schrale troost, helaas. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En de printer die doet het nu weer? Of is het 2 uur voor niks prutsen geweest dat is dan pas echt frustrerend, dan had je zoveel leuke blaadjes kunnen maken 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jammer dat de printer je van het haken en breien afhield. Want een etalage met deze herfstbladeren was vast heel mooi geweest. In ieder geval leuk dat je ons de weg wijst naar de patronen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen