Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 11 november 2015

Puff.......!

Het leuke van dit blog bijhouden is dat ik ook zo veel ideeën krijg van anderen! Het liefst zou ik alles uitproberen - maar op dagen zoals deze produceer ik niet zoveel. Althans niets tastbaars :-)

Gelukkig krijg ik foto's èn gehaakte werkstukken toegereikt, die ik ook weer met jullie mag delen.


Deze heerlijke omslagdoek werd gehaakt door Nathalie - en eigenlijk ontwierp ze het steekje "per ongeluk" . De basis is de  Corner tot Cornersteek. De eerste  en laatste "blokjes" zijn gehaakt met de gebruikelijke 3 stokjes, maar verder zijn deze stokjes vervangen door 1 puff-steek (ook wel moesje genoemd). Wat een geweldig leuk effect!


Nathalie haakte er ook een voor in onze winkel, daar kun je 'm bewonderen :-)


Voor een flinke omslagdoek heb je wel ca. 1700 meter garen nodig (= 8 bollen Rapido Fine à € 1,50). Of als je meer van wol houdt 400 gram fijn sokkengaren (4 x € 6,95).Het puffsteekje gebruikt heel wat garen en de dikke franjes ook! Zet de warme doek vast met zo'n handige speld.



Uiteraard kun je het garen ook bij ons bestellen, mail dan even naar jaffari@zeelandnet.nl


Dit steekje is ook heel geschikt voor een baby-dekentje. Neem niet te dik garen, het puff-steekje zorgt al voor volume en gebruikt heel wat meters...



5 opmerkingen:

  1. He grappig die speld heb ik gekocht op de KreaDoe dit jaar. Ik zou ook al dat moois willen maken maar kom er echt niet aan toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt moeder zijn voor je zoon, het was duidelijk niet zo'n geringe ingreep, nu je zorgverleden even laten werken. Sterkte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi! En zo herkenbaar qua inspiratie van de blogs, mijn ik-wil-graag-mhaken-lijstje is inmiddels onuitputtelijk ;) mede door jouw inspirerende blog :D
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, leuk werk is dat: 'per ongeluk' iets (anders) moois maken. Lijkt me een heerlijke omslagdoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige omslagdoek is dit zeg. Wat zal die lekker warm zijn.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen