Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 26 februari 2016

Over Afrika en Zebra's

Dochterlief heeft voorjaarsvakantie. Dat wordt gevierd met uitgebreid niets-doen. Er ligt een stapel boeken (voor elke dag één...?) en er wordt uitgebreid gerelaxed. Héérlijk..!
Ondertussen gaan de voorbereidingen voor de Afrika-reis wel gewoon door (oei, al over een kleine 2 maanden). En voorbereiden én relaxen doe je uiteraard in stijl!


Niets is zo fijn als in je zebra-onesie te appen naar je vriendinnen. Eerder deze week zijn de eerste inentingen gehaald (beide foto's met toestemming, hoor!)


Dus blijf ik in deze blogpost ook maar bij de zebra's en zo. 
Ans maakte deze zebra naar aanleiding van het lappenpoppen-patroon (Paard/Eenhoorn), koos voor zwart wit en tadaaah: een zebra!




Gemaakt met 2 bolletjes Scheepjes Stone Washed. Pakketjes (garen en patroon) zijn ook nog los bij ons te koop. Ik geloof dat ik er zo een maar ga maken als mascotte voor Miriam :-)

Ook bij Christel Krukkert vind je een patroon van een zebra, Zoey:

Zoey4

En voor fans-van-Afrika in de Nederlandse winter zijn er deze prachtige handschoenen:

Dit Engelse patroon is weer te koop via Ravelry, in het Engels maar met schema. Zo zitten we weer helemaal in Afrikaanse sferen.............nu die zon en de temperatuur nog :-)

Voor mij is er nog geen tijd om in de relax-stand te gaan, dozen met zomerwolletjes komen binnen, h'm.......!! Er valt nog wat te reorganiseren in de schappen.




5 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk he, die lappen poppen! En die zebra onsie....geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig wat gaat je dochter een avontuur beleven. Ze zal er heel wat van leren. (Dit wil ze natuurlijk niet horen.) Hoeveel heeft eigenlijk je wol actie opgebracht?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, voor zo'n Afrika reis mag je je best goed voorbereiden. Wij hebben een reis van 1 maand daar gemaakt en het was onvergetelijk. Wat zijn die handschoenen/wanten leuk. Ik ben nog onervaren, maar wanneer je een patroon via Ravelry koopt,, is dat in Dollars? en altijd Engels? en waar zit dat Ravelry? Nog een fijne koude, zonnige zondag. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, geweldig leuk om je dichter in die onesie te zien en daaronder de gehaakte zebra's :) zo grappig hoe jij inspiratie altijd weer weet weer te geven. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze doet het inderdaad lekker in stijl. Alleen denk ik niet dat ze hem mee zal nemen naar Afrika :-) Hopelijk is ze niet al te beroerd geweest van de inentingen.

    BeantwoordenVerwijderen