Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 4 maart 2016

Cocktail

Tjonge, wat een treurnis weer buiten..... Het regent hier alweer een tijdje, harde wind en hele lage (gevoels-)temperaturen. Tijd voor een fleurig ideetje!


Wat een fleurige sjaal! Net een rij bloemetjes :-) Hij kreeg de naam Cocktail.
Ik vond deze sjaal op Ravelry. hij is gehaakt van een bol Invicta Colour (100 gram). Het patroon is van Eclectic Gipsyland en te koop via Ravelry. Het patroon is in het Frans en heeft een tel-tekening en foto's. Met wat haak-ervaring moet dat lukken!


Natuurlijk kun je de sjaal ook haken in een effen kleur, maar dat lange kleurverloop geeft net iets extra's. Bovendien kunnen we vandaag wel wat kleur gebruiken! Op Ravelry vind je nog meer voorbeelden van andere kleuren.
Hou je van kleur? Dan moet je zeker op het blog van de ontwerpster kijken, Cecile Balladino.

Gisteren stond er een foto van mij in de Zij en Zeeuws, nóg meer kleur!
Ik op een stoel in de winkel - haha, ik zit nooit :-)





3 opmerkingen:

  1. Met dit grauwe weer kunnen we wel wat kleur gebruiken. Prachtige omslagdoek.
    Wat zit je mooi op de foto. Hihi, foto's kunnen je zo op een verkeerde voet zetten. Jij als bezig bijtje rustighandwerkend op een stoel in jouw winkel. Dat kan alleen een fotograaf bedenken. Die handwerkt zelf vast niet.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om je dan in je winkel ook zo te zien. Ligt een beetje uit de richting vanaf hier, anders kwam ik werkelijk langs. Enne....die kleurtjes waarmee jij breit....dat lijkt een eigen gesponnen draadje (maar als dat niet zo is, wil ik heel graag weten wat het wel is ;-). Die kleuren bij elkaar vind ik geweldig!! Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto Jeanet!, misschien wel een hint om af en toe ook even een momentje voor jezelf in te plannen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen