Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 14 mei 2016

Siobhan


Zooo, dat is even wennen! Moest opeens toch de deur weer dicht vandaag want het wás me toch koud! Als het een paar dagen zo mooi is geweest denk ik dat het nooit meer koud wordt. Dat valt tegen :-)
Alhoewel - als ik eerlijk ben - als het zo koud en guur is vind ik het helemaal niet erg om de Pinksterdagen heerlijk binnen te blijven. Geen gevoel van ik-moet-ergens-naar-toe-nu-het-kan, maar gewoon heerlijk thuis. De kinderen en manlief vinden het ook prima, dus ik kan heerlijk uitzien naar deze dagen.

Deze sjaal wilde ik jullie nog laten zien. Hij is gemaakt door Annemarie en mag even bij ons logeren.


Het patroon is Siobhan van Berniolie Designs en Annemarie gebruikte 2 bolletjes Fresco (à 100 gram/450 meter). Het is een plaatje!
Je kunt het Nederlandse patroon kopen op Ravelry of Etsy (het is niet bij ons te koop).
De rand is prachtig. Het loont dan ook om de sjaal goed te blocken/op te spannen: de puntjes van de sjaal komen dan prachtig uit!

Gisteren kwam er weer een grote doos van dit garen binnen, vrijwel alle kleuren zijn op voorraad. Ik blogde er hier en hier over.
Uiteraard kun je ook heel ander garen gebruiken, mits het fijn is en je hebt ca 900 meter nodig.


Hele fijne Pinksterdagen!

2 opmerkingen:

  1. Prachtige sjaal met een prachtige naam! (P.S. De vriendin van mijn nichtje heet zo, het het klinkt als iets van ´sjievohn´.)

    BeantwoordenVerwijderen