Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 30 september 2016

Rowan Fine Silk

Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg deze herfst, maar ik blijf maar schuiven met die wolletjes omdat al die nieuwe garens niet meer in de winkel passen. Ali heeft al zoveel extra ruimte voor mij gemaakt met nieuwe kasten en nu heeft hij zelfs een deel van zijn meubelstoffen-boeken naar het atelier achter gebracht om mijn wolletjes een plaatsje te geven. Nu vind ik dat herschikken helemaal niet erg hoor, want ondertussen mag ik al die kleurtjes nog eens in mijn handen houden, mooie combinaties maken en bedenken wat er allemaal mogelijk is met die draadjes.

Dit garen is deze herfst ook nieuw: Rowan Fine Silk, een zijdezacht draadje. Een combinatie van 30% wol, 40% zijde en 30% viscose, zachtheid ten top! De bolletjes van 25 gram hebben een looplengte van 150 meter en kosten 5,95.
Het dunne garen is prima te gebruiken voor kantsjaals (ook zeker om te haken!) maar ook voor een luxe vestje.

Image result for rowan ballari

Het patroon van dit vestje is gratis te vinden bij Rowan (zorg dat je geregistreerd en ingelogd bent!).
Maar ook voor kantsjaaltjes is dit garen erg geschikt.

 

Het garens is verkrijgbaar in 7 kleuren:

Bij aanschaf van dit garen krijg je dit patronenboekje met Nederlandse vertaling gratis (zolang de voorraad strekt). 
Dit garen is echter een éénmalig assortiment, op = op!


1 opmerking:

  1. Ohh.. zucht... zwijmel ;o) Ik moet beslist niet bij je langs komen, want dan ben ik vast en zeker verkocht, haha!

    BeantwoordenVerwijderen