Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 4 november 2016

Kraaltjes

Gisterenavond hadden we een hele gezellige brei- en haakavond in onze winkel (elke 1e en 3e donderdag van de maand). Met een heleboel nieuwe gezichten én dus ook nieuwe inspiratie!
Zo bracht Tonny 2 prachtige sjaals mee, gemaakt van hetzelfde patroon maar door het gebruik van verschillende garens weer heel anders. Kijk maar mee:


Deze sjaal werd gemaakt van 2 bollen Fresco (hier vind je alle details over dit garen). De bollen hebben een kort kleurverloop. De bijzonder kraaltjes maken het helemaal af!


Hetzelfde patroon maar dan van een bol unicat (kleur Strandkiezel). Ook deze weer met kraaltjes in de bijpassende kleur. 


Juist die details maken een sjaal helemaal af! Beide sjaals zijn gemaakt volgens het patroon Violett Points Scarf van Annette Petavy. Je kunt het patroon gratis downloaden via Ravelry. Het is in het Engels maar er zit een haakschema bij zodat je zo aan de slag kunt.


4 opmerkingen:

  1. Mooi!! Ik heb met ditzelfde patroon een colletje gehaakt van Rowan Fine Lace, en dan met dubbele draad. Heerlijk patroon om te haken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verschil door alleen ander garen te gebruiken. Dee unicatsjaal vind ik het mooist.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig dat paarse garen en die kralen maken het helemaal af

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie sjaals zeg en heel leuk met die kraaltjes eraan..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen