Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 19 december 2016

Grote stappen

Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar in december loopt mijn hoofd over. Elk jaar neem ik me voor om me niet zo druk te maken maar ook elk jaar gaat het mis. Zo aan het eind van het jaar moet er zoveel afgerond worden, boodschappen, cadeautjes, vieringen en bijeenkomsten. De gedachte dat alles straks in de winkel weer geteld moet worden maakt het niet beter 😕.....
De tijd vliegt en uiteraard kom ik weer in tijdnood. Toch blijft er altijd wel iets op de pennen staan - want het geeft ook wel rust om een paar steekjes te haken en te breien, toch? Tellen tot 2 of 4 zorgt voor ritme in de bol en op een of andere manier is dat fijn. Héél therapeutisch!

Vorige week mocht ik 2 kollen fotograferen van klanten die snel klaar zijn én simpel: ideale december-projectjes.
Stefanie breide in no-time een kol als cadeautje. Ik mocht er mee op de foto (dat kiende ze slim uit, dan hoefde ze zelf niet....!).


Ik krijg het al weer warm als ik naar de foto kijk! Wat een worstje....
Persoonlijk mag ik wel wat meer kleur hebben met mijn peper-en-zout-dos 😀. Weet je dat mijn schoonzussen (uiteraard van nature donker, maar toch geblondeerd!) weg zijn van dit kleurtje? Ze noemen het niet grijs of verbleekt rossig (wat het wel is), maar "highlights". Kijk, daar knapt een mens dan weer van op, haha!


Het patroon is simpel maar zeer doeltreffend: 34 steken met naalden 10 breien (deelbaar door 4 plus 2). Heengaande naald alles recht breien, teruggaande naald 2 steken recht, 2 steken averecht. Krult niet, geeft reliëf en daardoor supergeschikt als sjaal of kol.
Ze gebruikte 2 bollen Scheepjes Ambiance, maar ook de comfort 6 van deze blogpost is er geschikt voor.


Deze kol werd gehaakt, ook dit is weer een rechte lap die aan elkaar werd genaaid tot een kol.
Dit eenvoudige patroon vind je hier terug. Deze grijs-beige kleur is lekker neutraal en past overal bij.



Ook deze kol werd gemaakt van 3 bollen (Lammy Rainbow, verkrijgbaar in o.a. bovenstaande kleur, blauwig, groenig, oranje-bruinig). Bestellen mag altijd, mail gerust voor een foto van actuele kleuren.


5 opmerkingen:

  1. heerlijk lijkt mij die dragen..........en nog even..dan heb je een paar daagjes vrij......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar, de ontspanning van breien. Je ziet iets moois groeien onder je handen. Heel fijn wanneer het hoofd vol is. Ik heb dit weekend voor het eerst mijn mooie Zeelandsokken gedragen. Ik had het koud, dan zijn echte wollen sokken het fijnst. En wat zaten ze lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonder winkel en zonder de telling, die jullie moeten doen, is het al druk. Ik kan me voorstellen dat je hoofd overloopt in deze hectische tijd. Knap dat het breien en haken, het bloggen en foto's maken gewoon doorgaan. Pluim voor jou!

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat ik je vandaag (20 december) persoonlijk de hand mocht drukken. Wat heb je een gezellige en fijne winkel. Enorm veel keus. Een snoepjeswinkel voor de breister. Dank voor je goede hulp en uitleg vandaag en ik kijk uit naar je mailtje met de link, maar ik ga zelf ook al zoeken. Lieve groet van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Jeanet. Misschien vind je je haar niet kleurrijk genoeg. Alles wat uit je hoofd onder dat haar komt sprankelt van kleur en ideeën. Heel vaak kom ik op je blog terecht als ik zoek naar brei-inspiratie. Of als ik gewoon wat mooi breiwerk wil zien. En dan ben je ook nog gek van klederdracht. Kortom voor mij ben je een regenboog. Groeten van Petra Oosthoek

    BeantwoordenVerwijderen