Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 28 december 2016

Streepjes en ribbels

Jammer dat je via de computer en telefoon (nog) geen geuren kan doorgeven! Want dan zouden jullie die heerlijke appelcake ruiken die in de oven staat...... 😉
Of die lekkere thee-tjes die klaarstaan, zo'n hele Sjokadoo-verzameling. Kunnen jullie morgen voorproeven, voor je nog een paar zakjes gaat halen verderop...
De stoelen staan klaar, de naaimachines weer aan de kant, kasten verschoven (ik heb helemaal geen fitness nodig - dit is een complete workout). Als je mee kan blèren met de Top2000 gaat alles snel!

Want - o, wat een nostalgie weer deze dagen! Jeugdsentiment uit de radio, de hele dag door. Gelukkig houdt dochterlief ook wel van gedateerde muziek, dus we verkneuteren ons al op sommige nummers.
En aan de andere kant houden mijn kinderen me ook weer jong, ik neurie volop mee met muziek-van-nu (maar heb een stuk meer moeite met het onthouden van teksten dan vroeger 😊).

Zoals beloofd nog een handwerk-idee. Dit is weer een ontwerp van de Duitse Martine Behm. Kenmerkend voor haar patronen zijn de ribbels en de bijzondere hoeken. Zo maakte ze deze prachtige omslagdoek/sjaal:


Op Ravelry kun je het patroon kopen (Engels of Duits), en zie je ook prachtige verschillende kleurencombi's. Martina breide met merino-wol in verschillende schakeringen.



Het is een hele royale doek die zeker ook al omslagdoek gedragen kan worden. Voordeel: hij is niet zo diep! O, zou ik in het nieuwe jaar eindelijk meer tijd krijgen??

Afijn, dromen mag! (ondertussen zingen wij in koor `Candles in the Wind´ van Elton John!)
Kom je morgen je sokkenwolletjes aanvullen, een bol Unicat scoren, kleurtjes zoeken voor een CAL-deken, of gewoon samen genieten en handwerken? Tot morgen!!
(Toepasselijk: John Hiatt `Have a little faith in me...` ) - ik geloof dat ik vannacht maar niet ga slapen.... 😉

3 opmerkingen:

  1. Haha, ja met de top2000 aan wordt alles vrolijker! :) Fijne dagen nog en alvast het allerbeste voor 2017 gewenst! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker als je kunt zingen als je werkt he. Veel plezier vandaag. Hopelijk zit het weer gezellig vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik werk nooit zonder radio, eigenlijk. Dus ik herken dat wel. En ik stap zo voor 1,5 uur in de auto en dan moet de Top2000 beslist op.

    BeantwoordenVerwijderen