Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 10 december 2016

Zoals beloofd.......

Wat was dit weer een gezellige dag! Een flinke groep dames kwam vanmiddag om de Workshop "Breien met de rondbreinaald" te volgen en eigenlijk was 2 uur te kort om alle informatie te verwerken in het hoofd en op de breinaalden.... deze deelnemers dromen vast van naalden met draadjes en alle mogelijkheden die dat geeft.
Deze workshop doen we in januari nog eens over, want er veel meer gegadigden dan plaatjes vrij. Binnenkort geeft ik de datum door. Een van de deelnemers was weer Annemarie, zodat ik jullie weer mag voorzien van mooie foto's. Heel veel dank, Annemarie!


Natuurlijk werd de inwendige mens wel regelmatig versterkt, want het is wel inspannend hoor, zo'n workshop!


Continentaal, magic loop, in het rond of juist niet??





En fervent haakster en ontwerpster Annelies heeft nu misschien wel het breivirus?? Dan kan nog mooie dingen opleveren 😉.......


En Ans, die blijft altijd rustig, geduldig en geconcentreerd. Ook als er 13 in plaats van 10 deelnemers blijken te zijn.


En als er dan even geen klanten zijn doe ik ook nog een rondje op de rondbreinaald.


Op Annemarie's blog vind je nog meer foto's en een verslagje van deze middag.

*********************
Zoals beloofd geef ik jullie ook nog een overzichtje met de kleuren unicat die er nu nog zijn.
De voorraad is beperkt, jullie kennen het al, he??

De eerste drie foto's zijn gemaakt van setjes bollen: de bovenste en onderste bollen zijn dan hetzelfde maar andersom opgerold.
V.l.n.r. Visserslatijn (jeans/bruin), Steen-lagune. Jeans Puur, Jeans-Black (net een tintje donkerder), Denim-Sanddorn en tot slot Horizon.

2e foto: v.l.n.r. Amethyst, Grijs-roze, Einklang, Strandkiezel, Strandgoed

3e Foto:v.l.n.r.: Wildewijn, Boerentuin, Rood-wit, Fruity, Profumo

4e foto (van al deze kleuren heb ik maar 1 bol)
1e rij vlnr: Diepzee, DenimSmaragd, Lagune, Smeltpunt, JeansRood
2e rij : Poederroze, Paremoer, Rafik, Indian Summer, Grijs-rood
3e rij: Magie, Gipfelstürmer (eeeh, niet te vertalen hoor)  , Steen, Gipfelstürmer - andersom gewikkeld, Poollicht

Het blijft lastig om goede foto's te nemen, vooral op een dag dat het niet licht wordt!
Als je twijfelt over een kleur, vraag me dan om een detailfoto per mail. 




Fijn weekend allemaal!

5 opmerkingen:

  1. Zo te zien was het reuze gezellig. Weer een paar enthousiaste breisters aan de slag. Weer mooie kleuren unicat al vond ik de rode-grijzen van laatst nog mooier.
    Zal wel aan de tijd van het jaar liggen.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb genoten ! Dat zag iedereen vast ook wel aan mijn gezicht, ik ben zo enthousiast dat ik nu breien kan ! Dank jullie wel voor de fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooooo die shawlspeld van de mevrouw op de tweede foto!!! Wat is die prachtig! Verkoop je misschien heel toevallig die speld? Of is anders de mevrouw bekend van de foto en kan ik haar vragen waar ik die speld kan kopen of een naam van de speld? Dit soort vragen stel ik eigenlijk nooit maar deze shawlspeld zou ik heel graag hebben.

    Groetjes en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd fijn als je workshops succes hebben! Dat toont maar weer eens dat je het goed organiseert en promoot en dat ze echt wel iets leren als ze komen, maar dat wist ik natuurlijk al langer ;-). Mooie kleurtjes unikat!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was heel leerzaam en vooral gezellig......En wat ben ik trots op de mooie foto's van van mijn dochter Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen