Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 20 februari 2017

Verschil

Vorige week liet Annemarie een paar projecten zien die ze onlangs had gemaakt. Uit haar tas kwam o.a, deze prachtige sjaal naar een patroon van Berniolie, Wisteria (ook hier te bestellen). De sjaal mag een poosje bij ons logeren maar hij was nog niet opgespannen geweest.

Dat vind ik wel een leuk karweitje, ik geniet namelijk enorm van het voor-en-na-effect.
Dit is de sjaal voor het opspannen. Heerlijk zacht en het lijkt alsof de strepen van de Filigran colour zich hebben gevoegd naar de lijnen van het patroon (wat niet zo is). Het garen streept vanzelf.
En in dit geval past het prima bij het kant patroon.

Dit is echter de sjaal nog een keer ná het opspannen. Wow! De verschillende kantpatronen komen veel mooier uit en de sjaal is bovendien een stuk groter geworden,


Filigran is een 100% merino draad en leent zich daardoor prima voor blocken. De kleuren zijn overigens in het echt nog mooier.
De sjaal werd gehaakt met 2 strengen Filigran colour (600 meter per 100 gram, 16,50 per streng van 100 gram)


Op dit moment heb ik deze kleuren op voorraad (en bestellen mag!)

Het haakpatroon van deze Wisteria koop je bij Berniolie of via Etsy.


6 opmerkingen:

  1. Prachtig! Alsof het garen is gemaakt voor dit patroon!
    Wat opspannen kan doen hè!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze sjaal is wel heel erg mooi en zeker voor dit garen.
    Prachtig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit was echt een super leuk patroon om te haken en na het opspannen vind ik 'm echt geweldig! Het kant effect komt er nu echt veel beter uit. Dank je wel Jeanet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig effect geeft dat opspannen zeg.

    BeantwoordenVerwijderen