Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 15 september 2017

Sokkentijd!

Na maanden op blote voeten in sandalen te hebben gelopen wordt het nu echt weer tijd voor sokken!
Vanmorgen sprong zelfs de verwarming heel even aan, we kunnen er niet meer omheen.



Arne & Carlos brachten weer een nieuwe serie sokken uit, zoals gebruikelijk lekker kleurrijk.
De bollen zien er aan de buitenkant een beetje saai uit - maar dat is maar schijn.


Uit de bol komen namelijk hele leuke kleurtjes, deze sokken gaan het worden :


kleur 9139 en 9137

kleur 9125  en 9138

Om het perfecte paar sokken te kunnen breien zit er weer een signaaldraadje in zodat je precies weet wanneer je met je 2e sok kunt beginnen.
100 gram, 420 meter. 75% wol, 25% polyamide - € 7,95 per bol




3 opmerkingen:

  1. Zijn de heren ontwerp moe Jeanet? Die rechtsboven hangt hier al hoor, van een jaar terug ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. rechtsboven en linksonder heb ik ook al eerder gebreid alleen was de hoofdkleur toen omgedraaid volgens mij. Heerlijk garen en heerlijk patroon wat eruit komt. Zo blijf je door breien omdat je benieuwd bent naar het volgende motiefje, zo leuk!

      Verwijderen
  2. Misschien lijken ze erop, maar hier zit toch echt dat stuk hiel in zodat je 2 perfect dezelfde sokken krijgt! En wat maakt het uit - ze blijven leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen