Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 7 september 2017

Steekje

Graag kijk ik op de wegsite van PurlSoho. Deze prachtige winkel in New York zou ik ooit nog wel eens willen bezoeken. Ze verkopen er prachtige garens (maar ook voor een dikke portemonnee).
Vaak worden patronen gedeeld via de website en daar kwam ik deze sjaals tegen:

Trellis Scarf + Wrap in Season Alpaca | Purl Soho

Gemaakt van prachtige alpaca (deze verkoop ik niet, maar wel andere 😁). Je vindt de Engelse beschrijving hier terug, en wat handig is: er zit een filmpje bij over dit mooie steekje! De moeite waard om eens uit te proberen.
Wil je deze sjaal breien? Kies dan voor een mooi, zacht garen. alpaca, merino of iets dergelijks. Een cadeautje voor jezelf!

Trellis Scarf + Wrap in Season Alpaca | Purl Soho





1 opmerking:

  1. Echt een mooi patroon! Als je een duidelijke Nederlandse beschrijving + schema wilt hebben kun je die vinden bij Alice in Hobbyland, sokken in honingraatsteek.

    BeantwoordenVerwijderen